maandag, februari 25

Klein-keukentje

Kwam in mijn blogjaren de mooiste keukens tegen van groot tot klein van landelijk tot design....
En in al die jaren liet ik jullie wel vaker in mijn potten en pannen kijken wanneer ik weer aan het kokkerellen ben geweest ....maar volgens mij nog nooit waar ik dat deed.

Nou verwacht bij mij geen kookeiland of de nieuwste snufjes....
ik heb een gewoon ouderwets keukentje waar ik de weg nooit kwijt ben en alles blindelings weet te vinden wat ik nodig heb,kan er goed uit de voeten en voor mij is het vooral functioneel
koken,bakken en braden tussen al mijn vertrouwde spulletjes die ik bijna allemaal in gebruik heb en niet enkel voor de show


♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦

♦♦♦
♦♦♦


♦♦♦

♦♦♦
♦♦♦
♦♦♦


♦♦♦
en willen jullie weten wat ik daar gistermiddag aan het doen was.......
op die koude zondagmiddag  met weer 'n pak sneeuw voor de deur
ik bereide een voedzame maaltijd soep met veel groenten.........
ambachtelijke kook en kalfsworst van de keurslager
parelgerst,witte bonen.......etc.
als je goed kijkt zie je alle ingrediënten beetgaar gekookt
 in de op smaak gemaakte groentebouillon liggen.




en mijn Turkse bakker is blijkbaar ook van de hartjes......;-)
normaal liggen alleen de heerlijk vers gebakken simits met sesamzaad naar mij te lonken in hun bekende ringvorm....
maar deze keer gaf de bakker er een leuke draai aan en lagen er hartjes tussen


ik wens jullie allemaal een fijne dag toe vanuit mijn warme knusse keukentje
waar het alweer lekker ruikt naar oma's sudderlapjes


♥♥♥

Liefs,
Ger







49 opmerkingen:

  1. Wat is dit gezellig binnenkomen bij je Ger. Ik was altijd al benieuwd waar jij al dat lekkers klaarmaakt....ben dus ook best wel nieuwsgierig hihi.
    Het ziet er allemaal zo sfeervol uit en ook hier heb je van die leuke hoekjes gemaakt en met allemaal tinten blauw.
    En ondanks de rust die ik nodig heb in kamer en keuken voel ik me bij jou ook helemaal thuis en mmmmm ik ruik het suddervlees al. Wat heerlijk hè. Wat dat betreft hou ik ook van de ouderwetse maaltijden.
    Ik ga nu even naar beneden voor een kop koffie en dan ga ik ook de maaltijd bereiden.
    De kaartt van de Beatles kreeg mijn man destijds bij een grote reproduktie.

    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een moderne en strakke keuken past ook helemaal niet bij jou! Deze keuken vol potjes, pannetjes en kookboeken vind ik écht Ger en in gedachten zie ik je daar ook al helemaal staan, helemaal in je element ook. Je man boft maar met zo'n keukenprinses, dat heeft mijn man niet hoor :-)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lieve Ger

    Dat ziet er knus en gezellig uit, daar worden dus al die heerlijke gerechten bereid.....dat kunnen we jou wel toe vertrouwen ...... leuk dat we even mee mochten kijken in jou gezellige keuken.

    Lieve groetjes, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er is niks mis met je keukentje Ger.
    Echt een keukentje met een nostalgische sfeer.
    Dat moet iemand met een moderne keuken nog maar eens proberen te bereiken.
    Een keuken waar ik me thuis in voel.
    Groetjes
    Jeanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig gezellig keukentje heb je, en je hoeft om lekker te koken gelukkig niet een grote keuken met alles erop en eraan te hebben.
    Het zit in je vingers en kan op een petroleumstelletje, geeft volgens mij de lekkerste sudderlapjes. Maar je soeppie mag er ook wezen zo te zien, die Harry treft het maar met z'n keukenprinses. En dat brood geweldig zo in hart vorm.
    Maar ja we weten de liefde van de man gaat door de maag. Heerlijk hoor koken mag ik ook graag doen. Genoten van je prachtige foto's wat je naast goed koken ook heel goed afgaat, mooie foto's mijn complimenten hoor.
    Geniet van een mooie nieuwe week en ja die sneeuw kan ik zo langzamerhand wel wegkijken ben het echte beu die koude maar ja we moeten het er mee doen.
    Lieve groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het bij jou gezellig Ger,ik zou me in jouw keuken helemaal thuis voelen.Ik vind grote strakke design keukens helemaal niets .Zelf heb ik altijd kleine knusse keukentjes gehad.Nu heb ik alleen een klein open keukenblok in de huiskamer,niet echt erg maar ik kan ook geen gezellige dingen ophangen helaas .Ik heb zo genoten van je foto's en die Soep MMMM ,ja ben een echt soep mens haha
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is een super gaven keuken...mooi gedecoreerd.
    Ik zou er mijn weg niet zo goed in kunnen vinden...beetje vol voor mij, maar dat is mijn probleem..vind het prachtig om te zien, telkens zie je wat anders... Ik vind dat je de deurtjes leuk 'opgeknapt' hebt, ik heb dit zo gedaan met alle deuren die bij ons in de gang uitkomen...mooi resultaat geeft dat, en je soep...ziet er weer lekker voedzaam uit...maar zoals je weet, aan mij niet besteed...met dat vlees ;)maar die Turkse boterhammen...mmmm die zou ik wel lusten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke keuken..zowel de inrichting als jouw kookkunst...
    Je keuken straalt sfeer uit die bij jou past...helemaal leuk met kruiden, kookboeken, een stoeltje...gewoon jij en daar gaat het om, hier ook geen moderne hoogglans keuken, hij moet er wel aan geloven, maar ik kan er prima in koken, dus dan vind ik het goed.
    Op naar de warme maaltijd hier, manlief kookt op de dagen dat ik werk...her ruikt al heerlijk.

    Fijne avond Ger,
    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben verliefd op je keuken,dit is waar ik van hou,wat zie ik een hoop geweldige spulletjes,ons keukentje is ook klein,maar wel lief,net als de jouwe,ik ga nog eens je foto`s bekijken,vind ook al dat verse wat ik zie zo super aan eten,fijne week,liefs Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WOW Ger wat een super gezellig keukentje heb jij zeg....heerlijk om de foto's te bekijken en steeds weer iets anders te zien...prachtig!
    Enne...by the way ...je soeppie ziet er ook overheerlijk uit....dat heeft vast fantastisch gesmaakt.

    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een 'gewoon' ouderwets keukentje is wel zo gezellig als je het mij vraagt!! Ik zou me er meteen thuis voelen. Nu is mijn beeld van een kokende Ger compleet :-)
    Leuk dat we mochten binnenkijken! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet je keuken er gezellig uit Ger, ik zie je al helemaal staan! Alle som je heen en bij de hand en de heerlijkste gerechten makend. Maar is het niet lastig om schoon te houden? Misschien weer een hele praktische vraag maar het lijkt me zoveel werk....mijn aanrecht is redelijk leeg maar ik vind het wel erg gezellig bij je:) Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Ger,

    Tsja, wat zal ik zeggen, of schrijven in dit geval.
    Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n groot deskundige wat keukens betreft. Ik draai mijn hand niet om voor een uitsmijter of een biefstukje. Een pan aardappelen, spinazie en een karbonaadje kan ook nog wel. Maar daar houdt het voor mij wel zo'n beetje mee op. En als het moet staat er ook altijd nog een kookboek
    Ik heb grote bewondering voor mensen die dat allemaal zelf kunnen verzinnen. Die als ze het woord asperges horen, of kalfsworst of broccoli, precies weten wat ze moeten doen, welke kruiden en sausen daarbij horen, etc.
    En daar heb je dan volgens mij geen designkeuken voor nodig, maar een creatieve geest.
    Volgens mij ben jij zo iemand. Bedankt dat je ons desalniettemin een kijkje in de keuken gunt. Het ziet er heel gezellig uit.
    Zo, dat lijken mij voor dit moment wel weer genoeg loftuitingen. Je weet: de liefde van de man gaat door de maag.
    Eén ding begrijp ik niet helemaal: wat doen die stoomstrijkijzers daar op het aanrecht?

    Hartelijke groet,

    Adri

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een keuken zegt me helemaal niets....het gaat om de kok die er staat.....
    De liefde waarmee er gekookt, gebakken, gestooft, gebraden wordt.
    De gezelligheid.....en bij jou is dit alles aanwezig.......
    Daar kan geen super de luxe keuken tegenop......

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik kijk mijn ogen uit, zoveel leuke spulletjes in je keuken.
    Jammer dat de geur van de soep en de sudderlapjes niet door de computer hier naar toe komt.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een gezellige "cottage" keukentje. Klein maar fijn. Dat blauw maakt het erg leuk. Ik zou me daar zo thuis voelen.
    Eet smakelijk, misschien heb je al gesmuld.

    Fijne avond en fijn om zo even binnen te kijken ook al moet ik de geur missen.

    Groetjes Renata

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ach Ger, wat ziet het er allemaal gezellig uit. Mooi dat blauw en een prachtige combinatie met alle verse ingredienten. Ik denk dat alles lekker smaakt wat uit deze keuken komt. Liefs van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een super gezellige keuken!
    En het eten wat je daaruit vandaan tovert ziet er heerlijk uit!
    Ik krijg er honger van!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dit is gewoon helemaal de keuken van Ger, al je spulletjes om je heen en maar lekker koken, ik zie het al helemaal voor me.

    De frisse tinten blauw en het beeldschone geblokte valletje, zooooo gezellig.

    Wat zijn die broodjes van de Turk lekker he.... als ik in de buurt ben, neem ik altijd een paar broodjes mee naar huis, heerlijk voor bij de soep.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ZOOOOOOOO Ger, dat is nog eens een oer gezellige keuken, prachtig met al die blauwtinten. Heee een Fasto geisertje, zo grappig die heb ik ook heel lang gehad. Zie de heerlijke harde knoflook bolletjes, wat zijn die super van smaak hé. Zie je al helemaal voor me bezig met iets heerlijks te maken.
    En wat hebben jullie toch veel mooie nostalgische spulletjes verzameld.

    En dan de soep die je laat zien, letterlijk om in te bijten, wat ziet dat er zalig uit zeg.

    Bedankt dat we even mee konden genieten van jou prachtige keukentje.

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ken je nog maar kort, maar ik kan me jou helemaal voorstellen in deze oergezellige keuken! Wat een spullen heb je trouwens, een hele mooie verzameling heb je bij elkaar vergaard in de loop der jaren. Potten en pannen genoeg om heel veel lekkers klaar te maken, maar dat is wel aan jou besteed als ik die foto's zie!
    Lieve groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke knusse keuken Ger!
    Nou was ik afgelopen week aan het logeren bij mijn vriendin in Brabant en daar kocht ik over heerlijke Brabantse witte eierkoeken en die hebben we hier in N-Holland dus niet.
    Thuis gekomen ben ik aan het googlen geslagen maar alle recepten die ik van witte eierkoeken tegen kom zijn eigenlijk gewone eierkoeken. Het gaat echt om dat laagje erop, en dat is niet van poedersuiker met water gemaakt zoals ze op internet beweren.
    Mocht jij nou wel een echt witte eierkoeken recept hebben wil je die dan een keer op je blog zetten, weer zeker dat er meer dames geïnteresseerde zijn.
    Lieve groet, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is ook helemaal een keuken die ik mij bij jou voorstel; een en al gezelligheid en sfeer!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Meid ik weet niet wat ik zie hoe een heerlijk gezellige keuken je heb daar zal menigeen jaloers op zijn.
    leuk al die blauwe spulletjes en de mooie potjes en pannetjes...de soep ohhh het water loopt me in de mond..
    leuk dat je dit wilde delen met ons heb er van genoten..

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Ger,
    Je hebt qua aanrecht hetzelfde wat ik heb zo te zien. Ons buffetje is ook zo ongeveer hetzelfde alleen is het bij jouw veel smaller opgezet maar hier is ook geen kook eiland hoor. Maar met gezonde hersens kun je er veel in. Zaterdag kookte ik ook even voor 8 personen en lekker; kreeg complimenten en ik deed alles vegetarisch omdat er één persoon bij is die anders niets kan mee eten en dat vind ik niet prettig. Hij was zó verguld en zijn vrouw ook. Mensen blij maken is fijn; dat ken jij ook heel goed!
    Lieve groetjes vanuit een nat en overstroomd (in Pieter's werkplaats...) Georgia,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het was erg gezellig om even bij je in de keuken te kunnen kijken. Geen wonder dat je daar graag bent en zo geweldig kookt. Dit ziet er ook weer heerlijk uit. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo lieve Ger,
    Het mag dan klein zijn, maar jeetje wat een sfeer! Wat ziet dat er heerlijk gezellig uit allemaal. Ik moet je wel bekennen dat een van mijn eerste gedachten waren; hoe hou je dat schoon en netjes... Maar ik moet je ook bekennen dat ik best een beetje jaloers ben. Wat heb jij toch een mooie heerlijke spulletjes in je keuken staan. Het lijkt me heerlijk om in zo'n inspirerende keuken te mogen koken...
    Je soep ziet er heerlijk uit, maar vooral het hartenbrood lijkt me verrukkelijk...
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dit is nou echt een keuken naar mijn hand. Klein, vol én landelijk. En..alles terug kunnen vinden, ik vind het geweldig. Juist dat prachtige blauwe servies wat ik her en der zie maar het plaatje helemaal compleet. Dat maakt het ook zo liefelijk. Ik heb blauw op de muren en moet hoognodig weer eens geschilderd worden, zat te denken aan een andere kleur, maar je raad het al, het wordt weer blauw. Zo fris die kleur voor in de keuken, ik mag dat wel..
    En dan nog niet te hebben over al die heerlijkheden die op jouw blog voorbij komen en ook nu weer. Ik zou zo aan willen schuiven voor een heerlijke lunch..
    Ik geniet nog even van je foto's

    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Laat me raden Ger, volgens mij ben je dol op blauw-wit.
    Tja... wat moet ik nog toevoegen aan al die leuke complimenten ?
    FANTASTISCH... om dat het zo lekker eigen is, daar hou ik van.
    Koken is niet zo mijn ding, daar heb ik een vriend voor ;-) Lekker eten trouwens wel, ik zou zo ben je aan willen schuiven... smullen!!!

    Veel liefs,
    Cilia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een heel gezellige keuken en dat past ook bij jou lieve Ger.
    Je tovert er de heerlijkste gerechten uit tevoorschijn en wij mogen meekijken.
    Je bent een echte keukenprinses.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  31. tssssssssssssssss ik ben helemaal niet verbaast!!! dit past gewoon helemaal bij het beeld dat je altijd schept met al je verhalen en foto's! zelfs de boiler klopt ;). nNiks glimmende strakke design keuken voor jou, lekker je eigen stekkie met alles op het juiste plekkie...hee....zou zo op een tegeltje kunnen ;)

    eet smakelijk!
    liefs
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ontzettend leuk Ger om eens een kijkje in je keuken te mogen nemen en te zien waar die heerlijk uitziende gerechten altijd vandaan komen!
    Helemaal een keuken in jouw stijl, gezellig, warm en sfeervol!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een gezellig keukentje heb je. Daar is niets mis mee. Ik zie wel wat je lievelingskleur is ha ha. Ik heb ook geen kookeiland hoor. Mijn keuken is ook klein. Maar daarom kan het wel sfeervol zijn. Je soep ziet er ook heerlijk uit leuk met dat hartjes brood.
    Ik wens je nog een hele fijne avond
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo'n lekker bord soep, heerlijk ziet het er uit en wat leuk met het brood hartje.....ik zie toch op de foto's dat hier een vrouw woont, die van koken houdt.....wat een gezellige keuken...de inmaakpotjes met heerlijke uien en de verse basilicum zijn een lust voor het oog....ik heb genoten....fijne week en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Helemaal leuk!
    Lekker knus en gezellig!
    Kijk daar houden we van!
    Leuk dat we even mee mochten kijken.....
    groetjes Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Lekkkkeeerr ouderwets gezzeellliggg
    in jouw keuken.
    Het is veel belangrijker wat er uit de pannen komt, en dat ziet er goed uit Ger. Maar je gaat me toch niet vertellen dat je daar ook strijkt???, ik zie een paar strijkijzers.
    Een fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een supergezellige knusse keuken heb je. MOoi al dat blauw. De soep ziet er ook goed uit, lekker al die verse groenten. Ik zat net te bedenken wat ik vanavond op tafel zou zetten. Dat weet ik nu... Dank je :-))
    Groetjes, Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een gezellige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. We hebben gesmuld hoor Ger. Ik had je volledige recept natuurlijk niet, maar heb een beetje gekeken wat je erin had. De slager had helaas geen kalfsworst, maar verse worst kan ook en de turkse winkel had niet van de mooie hartjes, maar wel heerlijke broodstengels.
    Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een heerlijke keuken.
    Lekker al dat blauw-wit.
    En wat een prachtige foto's van al dat lekkers.
    Lieve groetjes,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Geweldig, wat een heerlijke keuken heb je toch, zo knus en je voelt je er direct thuis. Wat zal het lekker geweest zijn deze soep...het water loopt me in de mond en dat om 11 uur in de morgen..
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oooh lieve Ger, als ik hier bij jou op bezoek kom doe je me op één of andere manier altijd aan mijn buurvrouw van vroeger denken. Dat gevoel heb je helemaal bevestigd, nu ik een kijkje in je keuken mocht nemen. Geweldig, ik zie het ook allemaal gebeuren hoe je daar staat te kokkerellen...het zal me niet verbazen als je erbij zingt. De kantjes, het blauwe serviesgoed..zo herkenbaar. Jullie keuken heeft zoveel charme. Ik mocht bij onze buurvrouw meehelpen bakken..zakdoekjes en theedoeken strijken en dan zongen we " Els je fiederelsje" .. Mijn moeder hoefde dan ook niet ver te zoeken als ik weer eens niet was. haha Ik gok dat jij ook wel regelmatig een hulpje in de keuken hebt...met zo'n gezellige oma kan dat bijna niet anders.

    Het moet een feest zijn om bij jullie aan te mogen schuiven...de soep is om te watertanden!

    Gefeliciteerd met de give away! Wat fijn voor je!

    Een heel gezellig weekend!

    Liefs Helena X

    BeantwoordenVerwijderen
  43. I'm so glad to discover your fantastic blog and images ! So lovely ! I've been once to Holland and I loved...
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hoi Ger, ik vind je keuken heel mooi, en ik denk er komen veel lekkere dingen uit :) Groetjes van Sigi van het eiland Poel

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Hallo Ger,
    schön ,daß du mich gefunden hast und du liebst ja auch Griechenland.
    Da haben wir ja schon 2 Gemeinsamkeiten!
    Schaue jetzt auch öfters auf deinem tollen Blog vorbei!
    Liebe Grüße von Kristin

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hey Ger! Ik vind jouw keukentje prachtig en zo schattig. O, wat zou ik daar graag in werken. Ik hou van al het blauw en van dat gezellige frullerige strookje aan de rand van de plank en van die mooie suiker-, thee- en zout- potten en dat rekje waar de borden in zitten en dat alles zo gemakkelijk bij de hand is, en.... ik vind het gewoon een prachtkeuken. Weet je wat ik ook zo goed vind? De planken vloer. Het liefste had in ipv onze zelfde vloer hier heel het huis door, overal een planken vloer in de plaats. Maar wanneer ik daar tegen iemand over begin krijg ik steevast te horen, maar toch niet in keuken en badkamer zeker????? Waarop ik dan: En waarom niet???? Geen idee waarom iedereen hier zo voor stenen vloeren en muren is. Het liefste woonde ik in een houten huis met planken vloeren en een gezellige kachel ook nog. Wie weet komt ooit eens één van die wensen uit;-)
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat een supergezellige keuken! (wel veel schoonmaakwerk, ha ha)

    Kan me voorstellen aan alle potten en pannen te zien dat daar heeeeel veeeel lekkers wordt gemaakt!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  48. wat een schattig keukentje.
    ik kom hier zeker terug.

    Spoedig herstel
    ria39

    BeantwoordenVerwijderen
  49. hallo gerrie,ik wil toch ook even bij je binnen wippen op deze byzondere dag,en ruik al het heerlijks wat er straks op tafel komt ,het water loopt me al in de mond.wil jullie een fijne avond wensen en voor de hele fam, de bestewensen en liefde in 2015 xx mieke en duchi..

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.