donderdag, maart 17

Wentelteefje....*Gewonnen brood * French toast*Torrija* Armer Ritter* Eggy bread*Gypsy toast* Rabanadas* Bombay toast* Roti telor* Pain perdu....

In veel landen kennen ze deze combinatie van brood, eieren, melk, suiker en kaneel,en dat al eeuwen lang.


Hoe komt het wentelteefje aan zijn naam?

wie er iets over wil lezen hier
leerzaam en grappig tegelijk.

Ik ging tussen de middag even aan de slag....
en hoorden klak,klak toen ik de eitjes op de rand  tikten van de kom....
Ik begin helemaal te begrijpen waarom ze in Vlaanderen deze lekkernij Klakkaard noemen.



*4 sneetjes oud brood (Wit)


*2 eieren
*2 dl melk (ik gebruik volle)
*50 gr suiker
*kaneel
*boter om in te bakken

*klop de eieren met melk in een kom of diep bord
wentel sneedjes brood door het mengsel
en bak in koekenpan aan beide kanten goudbruin
bestooien met suiker en beetje kaneel
of honing, confituur, maple syrup,vers fruit smaakt ook lekker erbij*

                                                               Smakelijk!!

Groeten,
Ger
***
                                         











20 opmerkingen:

  1. Hey Ger! Dit zijn inderdaad de ons welbekende 'Klakkaards'. Wat leuk dat jij dat woord ook kent. Onze oudste zoon is er gek op en maakt ze intussen al een tijd gewoon zelf. Dat de naam van het klakken van de eitjes op de rand van de kom kwam... daar stond ik nog nooit bij stil, het is gewoon de naam die wij eraan geven. Leuk ook dat rijtje aan andere namen in de titel van je post.
    Wat een gezellige paastafel schotel je ons nu al voor in je header. Heel mooi!
    Groetjes,
    Marian
    PS Je klakkaards zien er overheerlijk uit! Mmmmmm!
    En dat eikloppertje, dat herken ik van uit mijn kindertijd, dat had mijn oma, benieuwd of ze het nog altijd heeft...
    en dan dat houten dingetje waar je eieren in staan en het groene potje met 'kaneel' erop, en het kommetje en... wat een nostalgische, gezellige sfeer brengen je foto's naar voor!
    Heel fijne post!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een smakelijke post Ger, ik krijg er gewoon trek van.

    Wat mijn man betreft, hij kon vandaag bellen, maar er is nog steeds geen plek voor hem. Echt jammer want hij heeft veel pijn bij het lopen.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hoor Ger, ik kom er aan, zijn er nog een paar over??? Ohhhh heerlijk is dit, en vroeger maakte ik het ook regelmatig. Gek eigenlijk dat het door de jaren heen als het ware uit mijn systeem is geslopen??? Maar ga nu ik het weer zie zeker weer maken.

    Letterlijk heerlijke foto's zijn het, en wat heb je een enig oud klutsertje, mijn moeder gebruikte die ook altijd vroeger.

    Fijne avond wens ik je,
    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yammmmieee!! Dat ziet er heerlijk uit!
    Alsof ik mij in het verleden waan, met je mooie keukengerei.

    Maar ik heb niet alleen genoten van dit lekkers...maar ook heel erg van Kreta ( het vervolg)! Wat een superfoto's, wat een prachtig eiland. Het stapeltje stenen kan morgen zo geplaatst worden ;-)

    Gaat het goed met je mannetje??

    Fijn weekend, lieve Ger!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dan vergeet ik nog te zeggen: hoe gezellig het hier binnen komen is! Wat een mooi paassfeertje!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmmmmmmmmm......heerlijk Ger die wentelteefjes, ik maak ze zo af en toe ook klaar, zo kom ik van het wat oudere brood af en ze smaken zo lekker.
    Wat heb je er weer prachtige en sfeervolle foto's van gemaakt.
    Gaat het al wat beter met je?

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mmmm... je ruikt de wentelteefjes bijna van het scherm af. Toch ook nog maar eens maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet dat er lekker uit...eerlijk gezegd heb ik ze nog nooit gegeten, maar wie weet komt daar nu binnenkort verandering in!

    Ik wens je een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk wentelteefjes, ik bak ze ook wel eens , succes verzekerd hier .

    Goh Ger , ik heb een aantal posten gemist bij je , wat een prachtige foto's van Kreta !!

    En je blog ziet er anders uit , lichter en een andere banner , erg mooi allemaal .

    Zoals altijd heerlijk om hier even rond te neuzen...

    tot de volgende keer , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoooo lekker... doet me denken aan vroeger... mijn moeder maakte ze altijd voor me..!!
    Liefs Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zou zo wel aan willen schuiven het ziet er erg lekker en verzorgd uit. Mooie foto's en volgens mij smaken ze heerlijk. Mijn jongens zijn hier ook stapel gek op kunnen ze elke dag wel eten van het weekend maar weer eens maken.
    Bedankt voor al je moois.

    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er heerlijk uit Ger!
    Ik heb mezelf nog nooit gewaagd aan wentelteefjes-bakkerij maat ik denk dat als ik dit mijn kinderen laat zien ik binnenkort, mét schort om, in de keuken sta om ze te maken!

    Je blog ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mmmm, so delicious !!! I love it !
    Your photos are amazing !!!
    Greetings and bon appetite !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, lekker wentelteefjes. En weet je wat ook lekker is: Fries suikerbrood gebruiken ipv wit brood..mmm..
    Mooi gestyled allemaal Ger!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oooh lekker. Ik zal je eerlijk bekennen dat ik die nog nooit gemaakt heb. Mijn moeder heeft ze vroeger wel eens gemaakt. Ik denk dat ik morgen maar eens aan de slag ga, volgens mij vinden de kids dit heerlijk (en ikke ook..)
    Dankje voor het recept, jammie..

    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik weet nog een benaming "verlorenbrood", Zo heten ze in een heel oud huishoudschool kookboek. Maar wat zien ze er lekker uit!!! Ik denk dat ik man en kind hier morgen mee ga verblijden.
    Fijn weekend en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zelfs ik zit hier nu te watertanden, terwijl ik helemaal niet van wentelteefjes hou! Maar dit ziet er zóóó overheerlijk uit, zou zo m'n tanden er in willen zetten! En pluim voor de sfeervolle fotografie!
    Fijn weekend!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik maak het ook af en toe, ik vind het zo ontzettend lekker. Wat heb je het lekkernij, want ik vind het echt een lekkernij, mooi op de foto gezet. Ik zou er zo een hap van willen nemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi ger,

    Vrooeger op school heb ik ze wel eens gemaakt! Maar verder eigenlijk nooit!

    Het is volgens mij wel een echte lekkernij, als ik het zo bekijk! Mmmm...ik krijg er honger van.

    We gaan zometeen weg, voor een familie etentje. Dus dat komt goed uit!!

    Je blog is al helemaal in de Paas sfeer!! Heel leuk!

    Fijne zondag, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze zien er heerlijk uit Ger! Die handgesneden zelfgebakken sneden brood maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.