vrijdag, februari 24

Krabkoekjes met zoete paprika chilisaus

Dit krabkoekje is snel gemaakt en smaakt lekker bij warme maaltijd of tijdens de lunch als burger op broodje







Laat 3 blikjes krab van goede kwaliteit uitlekken
 6 sneetjes witbrood van korsten ontdaan verkruimelen
snipper 3 rode uien fijn
3 flinke eetlepels verse bieslook
2 eieren
peper en zout
klontje boter en 3 eetlepels neutrale olie om in de bakken

♦♦♦

Voor de saus laat ik pot geroosterde puntpaprika's uitlekken
pureren met staafmixer
roer er 8 eetlepels zoete chilisaus uit fles door


♦♦♦

Doe alle ingrediënten voor krabkoekjes in kom
en prak met vork goed door elkaar
zet afgedekt in koelkast om stevig te worden
vorm er daarna beetje platte koekjes van
  in koekenpan aan beide kanten rustig laten bruinen en garen

(toen ik kennis maakte met deze krabkoekjes haalde ik het recept hier
paste de hoeveelheid aan naar mijn eigen recept
heb graag wat meer op de schaal dan te weinig☺




4 opmerkingen:

  1. Hallo Ger,hier dan mijn reactie,je krabkoekjes zien er heerlijk uit toch eens proberen. Nog een fijne week verder en groetjes van mij Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Ger, Ik heb even geduldig gewacht tot het mogelijk was om te reageren. Het water liep me werkelijk door de mond toen ik deze krabkoekjes zag. Ik kan niet zeggen deze heerlijke krabkoekjes want ik heb ze niet geproefd, maar ik neem zonder meer aan dat het een delicatesse was. En je levert er het recept ook nog bij. Nu nog even iemand in mijn buurt proberen te vinden die dit voor mij wil bereiden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Ger, het is tien uur en het water loopt mij al in de mond bij het zien van dit heerlijke maaltje. Je weet het ook weer prachtig te presenteren. Ik zou niet opkijken van een kookboek van jouw hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ger fijn dat je kwam buurten! Wat lijkt me dit Heerlijk!
    Ga ik zeker eens proberen hoor! En het is echt genieten deze dagen! Doe ik vollop mijn huishouden zie ik later wel weer eens! Nu er lekker uit!! Fijne dag Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen


Altijd leuk wanneer je na het lezen van mijn blogpost een reactie achterlaat
Powered By Blogger
Related Posts with Thumbnails

Auteursrechtelijk beschermd

Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Hoorn Des Overvloeds is het pertinent niet toegestaan om foto's en /of teksten of onderdelen van mijn blog te gebruiken voor privé en /of zakelijke doeleinden in welke vorm of hoedanigheid dan ook.
Bij constatering van welk gebruik dan ook zal aangifte worden gedaan.
Tevens zal een procedure worden gestart om de kosten te verhalen die hierop van toepassing zijn uit hoofde van de auteurswet.